Profesjonalne wyposażenie sklepów to nie wszystko. Sprzedaż zależy przede wszystkim od tego, jak chętnie placówkę handlową będą odwiedzali klienci. Dotyczy to szczególnie miejsc, które działają lokalnie i nie są oddziałami dużych przedsiębiorstw. Na odwiedzenie takich miejsc w znacznym stopniu wpływa to, jak prezentuje się lokal. Przechodzący obok miejsca sprzedaży nie widzi tego, co znajduje się w środku. Jeśli nie jest to osoba, która szuka konkretnych produktów, wówczas kluczowe jest to, jak prezentuje się witryna. Za jej wygląd odpowiada projektowanie wystaw sklepowych.
Czym cechuje się dobry projekt sklepowej witryny?
Wielu klientów realizuje sprzedaż zgodnie z zasadą „od pierwszego wejrzenia”. Z tego powodu tak ważne jest to, jak prezentują się witryny. To bardzo często pierwsze zetknięcie potencjalnego klienta z marką. Wykorzystując projektowanie wystaw sklepowych, można sprawić, że wzrośnie zainteresowanie odwiedzinami sklepu. Taka witryna przyciąga uwagę. W ten sposób zachęca od odwiedzenia wnętrza punktu sprzedaży. Dopiero wtedy klienci mogą zapoznać się z pełnym asortymentem. Skłonienie nabywców do odwiedzenia sklepu jest z tego powodu tak istotną kwestią z punktu widzenia tego, jak skutecznie będzie realizowana sprzedaży.
Jakie witryny tworzy projektowanie wystaw sklepowych?
Przy realizowaniu projektów witryn sklepów wykorzystywane są ogólne zasady między innymi Visual merchandisingu. Powstały one na podstawie zachowania osób, które odwiedzają sklepy. Jednak przy tworzeniu ekspozycji znacznie ma również grupa docelowa odbiorców. Ta różni się w poszczególnych branżach. Z tego powodu stworzenie atrakcyjnej wizualnie i przyciągającej uwagę wystawy wymaga jednakowo wiedzy ogólnej dotyczącej zachowań klientów, jak i też szczegółowych danych marketingowych. Takie dane wskazują, co jest szczególnie istotne dla nabywców z wybranych segmentów rynku w wybranej branży. Dla uzyskania oczekiwanych efektów ważne jest z tego powodu korzystanie z usług profesjonalnych projektantów witryn sklepowych.